Czwartek, 2017-12-14, 5:54 PM                    
Jesteś zalogowany jako Gość | Grupa "Goście"Witaj Gość | RS
Smak chwil

Rozmowy wieża - pilot

 

 

DC-1- miał bardzo daleka drogę hamowania po wylądowaniu z powodu nieco za dużej prędkości przy podejściu.

Wieża San Jose: "American 751 skręć w prawo na końcu pasa, jeśli się uda. Jeśli nie, znajdź wyjazd "Guadeloupe" na autostradę nr 101 i skręć na światłach w prawo, żeby zawrócić na lotnisko.

 

American 702: Wieża, American 702 przełączamy się na Odloty. Jeszcze jedno: po tym, jak się podnieśliśmy widzieliśmy jakieś martwe zwierze na końcu pasa.

Wieża: Continental 635, macie pozwolenie na start, przejdźcie na Odloty na 124,7. Słyszeliście co mówił American 702??

Continental 635: "Continental 635, pozwolenie na start, odebrane, i tak, słyszeliśmy American 702 i już zawiadomiliśmy nasza firmę cateringowa.

 

wieża: Halo, lot 56, jeżeli mnie słyszysz, zamachaj skrzydłami...

pilot: OK, wieża, jeżeli mnie słyszysz, zamachaj wieża!?

 

Niemieccy kontrolerzy lotu na lotnisku we Frankfurcie należą do niecierpliwych. Nie tylko oczekują, ze będziesz wiedział, gdzie jest twoja bramka, ale również, jak tam dojechać, bez żadnej pomocy z ich strony. Tak wiec z pewnym rozbawieniem słuchaliśmy (my w PanAm 747) poniższej wymiany zdań miedzy kontrola naziemna lotniska frankfurckiego a samolotem British Airways 747 Speedbird 206

Speedbird 206: "Dzień dobry, Frankfurt, Speedbird 206 wyjechał z pasa lądowania.

Ground: Guten Morgen. Podjedz do swojej bramki."

Wielki British Airways 747 wjechał na główny podjazd i zatrzymał się.

Kontrola naziemna: Speedbird, wiesz gdzie masz jechać?"

Speedbird 206: Chwile, Kontrola, szukam mojej bramki."

Kontrola (z arogancka niecierpliwością): "Speedbird 206, co, nigdy nie byłeś we Frankfurcie!?"

Speedbird 206 (z zimnym spokojem): A tak, byłem, w 1944. W innym Boeingu, ale tylko żeby cos zrzucić. Nie zatrzymywałem się tutaj"

 

Mechanik z PanAm 727 czekając na pozwolenie na start w Monachium, usłyszał co poniżej:

Lufthansa (po niemiecku): Kontrola, podajcie czas pozwolenia na start.

Kontrola (po angielsku): Jeżeli chcesz odpowiedzi, musisz pytać po angielsku.

Lufthansa (po angielsku): Jestem Niemcem, w niemieckim samolocie, w Niemczech. Dlaczego mam mówić po angielsku?

Nierozpoznany glos (z pięknym brytyjskim akcentem): Bo przegraliście te cholerna wojnę!

 

pilot do wieży: Mogę prosić o podanie czasu, tak z grubsza??

wieża: Jest wtorek, proszę pana

 

Pilot helikoptera do kontroli podejścia: "Tak, jestem 3000 stóp nad namiarem Cubla."

drugi glos na tej samej częstotliwości: "NIE! Nie możesz! Ja tez jestem na tej samej wysokości nad tym samym namiarem!"

Krótka przerwa, po czym odzywa się glos pierwszego pilota (bardzo głośno):

"Ty idioto! Ty jesteś moim drugim pilotem!"

 

Pilot: Wieża, co robi wiatr?

Wieża: Wieje. (śmiechy w tle)

 

usłyszane na częstotliwości BNA (lotnisko w Nashville, Tennessee):

członek załogi: "Zaraz! Daliście nam takie wskazanie altimetru, jakbyśmy byli 15 stóp pod ziemią !"

wieża: "No to peryskop do góry i kołować do rampy!"

 

wieża: "... a tak dla informacji, byłeś trochę na lewo od linii centralnej podczas podejścia."

Speedbird: "Jak najbardziej. A mój drugi pilot był trochę na prawo."

 

Cessna 152: "Mój poziom lotu trzy tysiące siedemset*." (370 tyś. stóp)

kontroler: "W takim razie skontaktuj się z centrum kosmicznym w Houston."

 

pilot - uczeń: "Zgubiłem się; jestem nad jakimś jeziorem i lecę na wschód"

kontroler: "Zrób wielokrotnie skręt o 90 stopni, to będę mógł cię znaleźć na radarze" (krótka przerwa...)

kontroler: "No dobra. To jezioro to Ocean Atlantycki. Proponuje natychmiast skręcić na zachód..."

 

kontroler: "USA353, zgłoś się na częstotliwości 135,60, Cleveland Center."

przerwa

kontroler: "USA353, zgłoś się na częstotliwości 135,60, Cleveland Center!"

przerwa

kontroler: "USA353 jesteś jak moja żona, nigdy nie słuchasz!"

pilot: "Center, tu USA553, może gdybyś nie mylił imienia swojej żony, to by lepiej reagowała!"

 

wieża: "HPO wznieś się cztery tysiące do sześciu tysięcy i utrzymaj."

pilot: "HPO wznosi się na poziom 100."

wieża: "HPO, na poziom 60 i utrzymaj!"

pilot: "No, ale cztery plus sześć to dziesięć, no nie""

wieża: "Ty nie dodawaj, tylko się wznoś!"

 

Pierwszy lot wahadłowca. Prom kosmiczny Columbus na orbicie nad Hiszpania:

Columbus: Wieża Saragossa, tu Columbus. Czy mnie słyszysz"

wieża Saragossa: Słyszę was bardzo wyraźnie. Jaki jest wasz sygnał wywoławczy"

Columbus: COLUMBUS

wieża Saragossa: .....A na jakiej jesteście wysokości"

Columbus: jeden zero zero zero zero zero zero.....

 

wieża: Delta 351, obiekt na godzinie 10, odległość 6 mil!

Delta 351: Podaj to inaczej! Mamy zegarki cyfrowe!

 

Nieznany oficer sygnałowy do pilota marynarki po jego szóstym nieudanym podejściu do lądowania na lotniskowcu:

"Tutaj musisz wylądować, synu. Tu jest jedzenie.

 

| Główna |
| Rejestracja |
| Wejdź |
Menu witryny
Formularz logowania
Wyszukiwanie
Kalendarz
«  Grudzień 2017  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Archiwum wpisów
Mini-czat
Przyjaciele witryny
  • Załóż darmową stronę
  • Internetowy pulpit
  • Darmowe gry online
  • Szkolenia wideo
  • Wszystkie znaczniki HTML
  • Zestawy przeglądarek
  • Statystyki

    Ogółem online: 1
    Gości: 1
    Użytkowników: 0
    Copyright MyCorp
    © 2017