Prawdziwa rozmowa nagrana na morskiej częstotliwości alarmowej
Prawdziwa rozmowa
nagrana na morskiej częstotliwości alarmowej Canal 106 , na wybrzeżu Finisterra
(Galicja) , pomiędzy Hiszpanami i Amerykanami 16 pażdziernika 1997 roku .
Hiszpanie: (w tle słychać trzaski) Tu mówi
A-853, prosimy, zmieńcie kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji...
Płyniecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.
Amerykanie: (trzaski
w tle) Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.
Hiszpanie: Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój
kurs o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji...
Amerykanie: (inny głos): Tu mówi kapitan
jednostki pływającej Stanów Zjednoczonych Ameryki. Nalegamy, byście zmienili
swój kurs o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.
Hiszpanie: Nie uważamy tego ani za słuszne,
ani za możliwe do wykonania. Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na
południe, by uniknąć zderzenia z nami.
Amerykanie: (ton
głosu świadczący o wściekłości): Tu mówi kapitan Richard James Howard,
dowodzący lotniskowcem USS Lincoln marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych;
drugim co do wielkości okrętem floty amerykańskiej. Eskortują nas dwa okręty
pancerne, sześć niszczycieli, pięć
krążowników, cztery
okręty podwodne oraz liczne jednostki wspomagające. Udajemy się w kierunku
Zatoki Perskiej w celu przeprowadzenia manewrów wojennych w obliczu możliwej
ofensywy ze strony wojsk irackich. Nie sugeruję... ROZKAZUJĘ WAM ZMIENIĆ KURS O
15 STOPNI NA PÓŁNOC! W przeciwnym razie będziemy zmuszeni podjąć działania
konieczne by zapewnić bezpieczeństwo temu okrętowi, jak również siłom koalicji.
Należycie do państwa sprzymierzonego, jesteście członkiem NATO i rzeczonej
koalicji. Żądam natychmiastowego posłuszeństwa i usunięcia się z drogi!
Hiszpanie: Tu mówi Juan Manuel Salas
Alcántara. Jest nas dwóch. Eskortuje nas nasz pies, jest też z nami nasze
jedzenie, dwa piwa i kanarek, który teraz śpi. Mamy poparcie lokalnego radia La
Coruna i morskiego kanału alarmowego 106. Nie udajemy się w żadnym kierunku i
mówimy do was ze stałego lądu, z latarni morskiej A-853 Finisterra, z wybrzeża
Galicji. Nie mamy gównianego pojęcia, które miejsce zajmujemy w rankingu
hiszpańskich latarni morskich. Możecie podjąć wszelkie słuszne działania, na
jakie tylko przyjdzie wam ochota, by zapewnić bezpieczeństwo waszemu zasranemu
okrętowi, który za chwilę rozbije się o skały; dlatego ponownie nalegamy i
sugerujemy wam, iż działaniem najlepszym, najbardziej słusznym i najbardziej
godnym polecenia będzie zmiana kursu o 15 stopni na południe, by uniknąć
zderzenia z nami.
Amerykanie: OK.
Przyjąłem, dziękuję
|